vrijdag 14 juli 2017

Film recensie: To the bone

To the bone draait om de twintigjarige Ellen die gegrepen is door de ziekte anorexia; ze doet er alles aan om zoveel mogelijk gewicht te verliezen en belandt uiteindelijk in een kliniek. In de serie wordt de strijd met de ziekte, het emotionele lijden van familie en vrienden en het herstel op een impactvolle manier in beeld gebracht. -Lindanieuws

Toen ik deze trailer zag dacht ik gelijk:" Deze wil ik zien!". Om maar gelijk met de deur in huis te vallen, ik vind het niks. Dit is de eerste dag dat die op NETFLIX staat en ik heb hem gelijk gekeken. Het verhaal was in sommige opzichten niet veel anders dan normale anorexia films. Je ziet wel dat de arts (het plaatje hier boven, links) haar anders behandeld, maar je ziet niet dat het ook echt helpt. Daarbij zal ik het ook geen komedie noemen zoals het op wikipedia staat.

Zoals je bijna overal wel leest, krijg je te weten dat de actrice (lily collins) hier zelf ook veel voor heeft moeten afvallen, terwijl ze vroeger zelf ook anorexia had. Gevaarlijk zal ik het niet noemen want het is haar eigen keus en ze is beroemd dus kan ze moeilijk met al die mensen die naar haar kijken broodmager over komen. Sommigen zeggen dat ze het einde heel mooi vonden, dat vond ik nou weer net niet. Je krijgt te weinig antwoorden dat je zal denken dat er een deel 2 komt. Geen idee.

Uit eindelijk is het toch wel leuk gedaan met de kinderen en het tehuis. Ik hoop dat er een tweede deel komt om het duidelijker te maken. Zeer interessant maar niet helemaal mijn ding.

Mijn beoordeling: ★★★☆

Geen opmerkingen: