woensdag 13 september 2017

3x John Green!

In deze blog ga ik 3x een boek van John Green recenseren. Omdat ik het zo'n goede schrijver vind en over een maandje zijn nieuwe boek Turtles all the way down uitkomt leek het mij wel handig dan even (misschien wel zijn beste) 3 boeken te beoordelen.

1. Papertowns
Dit boek gaat over Quentin (Q) die toen die klein was samen met zijn buurmeisje Margo een man vond die zelfmoord had gepleegd. "de touwtjes in hem waren gebroken". Sinds toen ik Margo dol op mysteries. Nu zijn ze ouder en is Margo verdwenen maar.. Margo laat altijd aanwijzingen achter waar ze is en nu ook voor Q? Hoe dan ook, Quentin gaat met zijn vrienden naar haar opzoek. Ondertussen gebeurde er allemaal grappige dingen! Ik heb heel veel gelachen!

Margo was eigenlijk niet echt aardig maar wel bad-ass en mysterieus wat wel leuk was. Het boek is erg grappig en onvoorspelbaar en ik hield van de ohh.. daarom.. momenten. Veder is het ook echt een boek dat je voor altijd bij blijft en je ook echt iets mee geeft.

2. Het grote misschien
Dit is het verhaal van Miles (propje) die naar een kostschool gaat waar hij verliefd word op de knappe Alaska Young. Met zijn kamer genoot die zich "de kolonel" laat noemen vormen ze al een groepje. Miles is verslaafd aan laatste woorden en weet dan ook alle. Ondertussen komt Alaska met de vraag wat de betekenis is van de laatste woorden van haar lievelingsboek "Hoe kom ik ooit uit dit labyrint?!". 

Toen ik het boek las was ik op een roadtrip door Amerika en ik las hem dus in de auto. Dat was geen probleem voor mij. Ik had wel echt die momenten dat ik moet opkijken van het boek om even bij zinnen te komen. Dit gebeurde niet bij mij, maar zo voelde het wel! Dus als hij iets geks, schamends of raars mee maakte raakte ik ook helemaal nerveus! Dus eigenlijk heeft John Green het gewoon geweldig geschreven. Er kwamen wel ook wat ..unieke.. momenten in voor maar dat maakt het boek ook weer uniek. Dus ik vond het niet zo erg. Het boek was bijna nooit saai! En ik had hem dan ook in amper 2 dagen uit. (En het was geen zwemvakantie!). Dus ik vind dit boek een dikke 5 sterren!

3. Een weeffout in onze sterren
Oh! We zijn nu bij mijn lievelingsboek! Laten we met de samenvatting beginnen.. Het gaat over Hazel, zij heeft longkanker. Wanneer ze van haar ouders naar de praatgroep moet ontmoet ze een jongen, Augustus (Gus) die kanker heeft overleeft ten kostte van zijn been. Hazel is erg fan van een boek zonder einde en deelt het boek moet Gus. Maar hoe loopt het verhaal van hun boek af? En hoe loopt het verhaal van dit boek af?

Het is een prachtig boek dat al een super sterk begin heeft. De personages worden mooi beschreven, en je begrijpt Hazel gelijk. Het hele thema word er goed verteld dat je er uiteindelijk ook echt meer van weet. Ik heb ook een keer me before you (voor jou) gelezen en daar ging het ook over iemand die heel erg ziek is (recensie komt later) en het komt er allemaal op neer dat mensen als ze ziek zijn niet van medelijdende blikken houden of aangestaard worden. Dus dan word je wel begripvoller. Dit is niet voor niets mijn lievelingsboek! 

Dit waren de 3 recensie's van John Green zijn boeken. Hopelijk vond je ze leuk! Als je nog een tip of een top hebt dan hoor ik het graag in de recensie's! En binnenkort ook de recensie van Turtles all the way down
Fleur x

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

3x John Green!

In deze blog ga ik 3x een boek van John Green recenseren. Omdat ik het zo'n goede schrijver vind en over een maandje zijn nieuwe boek Tu...